Om Mobylife

 

Vi är störst i Norden.

Av en anledning.

Att behöva laga en trasig mobil, surfplatta eller smart watch är inte det roligaste här i livet. Därför är det också värt att tänka efter lite extra när du ska lämna in den på lagning.

Vi på Mobylife är Nordens största auktoriserade serviceverkstad för mobila enheter. Det betyder att vi är godkända av alla stora mobiltillverkare och operatörer. Vi använder aldrig annat än originaldelar och du kan vara säker på att vår reparation inte påverkar din fabriksgaranti.

Vi vet hur viktig din telefon och allting som finns i den är för dig. Därför garanterar vi att din enhet och data alltid är i trygga händer hos oss. Våra 400 erfarna tekniker använder den senaste teknologin för mobilreparationer och vi följer tillverkarnas manualer, processer och riktlinjer. Självfallet har vi rutiner kring säkerhet och sekretess. Och för att du ska känna dig extra säker lämnar vi alltid tre månaders garanti på våra reparationer.

Vi gör ditt mobila liv lite tryggare. Det garanterar vi.

Vår vision – Making Mobility Work

Vår vision är enkel. Vi ser till att det mobila livet fungerar. För alla!

Vare sig du bor i stan eller på landet, har en iPhone eller Android, är en slutkund eller företagskund, älskar appar eller bara vill kunna ringa så ser vi till att din mobila enhet fungerar.

Vi lyssnar på våra kunder och strävar efter att ständigt utvecklas och erbjuda flexibla lösningar som ger optimal service, kortare ledtider och ett personlig bemötande.

Mobylife Walk-in Service

Mobylife Walk-in Service Partner

Mobylife Office/Service Center

Vår strategi – Closer to Customers

Vi har alltid haft kundens behov i fokus och vårt mål är att ständigt ligga steget före. I takt med att omvälden förändras och våra liv blir allt mer uppkopplade måste även vi som serviceleverantör anpassa oss för att kunna förstå och möta kundernas nya behov.

Som ett led i att komma närmre våra kunder driver vi idag, utöver våra centrala serviceverkstäder, även ”walk-in” butiker där du som kund kan komma in med din telefon och få hjälp och råd på plats. Bor du en bit ifrån våra butiker och verkstäder kan du enkelt skapa en order online och skicka in din enhet med post.

Vårt mål – Authorized Service at Speed

Hos oss på Mobylife ska alla snabbt och enkelt kunna få auktoriserad service med omsorg om minsta detalj.

Att välja auktoriserad service är inte bara en trygghet kring pris och kvalitet, det innebär även att din enhets fabriksgaranti fortsätter att gälla som innan.  Har du däremot bytt en sprucken display hos en verkstad som inte är auktoriserad gäller inte fabriksgarantin om du upptäcker andra skador längre fram.

För oss som serviceverkstad innebär en auktorisation, utöver att vi har rätt att utföra garantireparationer, att vi får tillgång till utbildning, verktyg och reservdelar direkt från tillverkarna. Och vi är oftast först och snabbast på att kunna erbjuda service på de allra senaste modellerna.

Vårt tjänsteutbud 

Vår tjänsteportfölj är framtagen för att förenkla hanteringen av eftermarknadstjänster för våra kunder och för att hjälpa dig att snabbt och lätt kunna fortsätta använda din mobila enhet till dess fulla potential.

Här nedanför har vi listat några av de tjänster vi erbjuder. Kontakta oss gärna för mer information om du letar efter en servicepartner eller är i behov av våra tjänster.

 

Mobylife services 1Mobylife services 2Mobylife services 3

 

Våra kunder

Vi hjälper både privatkunder och företag med allt som rör service, logistik och reparation av mobiltelefoner, surfplattor, modem eller andra mobila enheter. Vi är även servicepartner till de flesta större mobiloperatörerna, återförsäljarna och försäkringsbolagen. Och som auktoriserad partner hanterar vi såklart garantiärenden för alla de stora mobiltillverkarna.

Vi ser till att alla våra kunder får tid över till sin kärnverksamhet medan vi tar hand om eftermarknadstjänsterna. 

Vår historia

Mobylife grundades 2014 när Deltaservice från Norge, Optima Service från Finland och Telecare Service från Danmark gick samman i ett bolag. Alla tre moderbolagen bidrog med unik kompetens och tillsammans blev vi Nordens ledande bolag för eftermarknadsservice av mobila enheter. En position som vi är stolta över att förvalta.

Juridiska enheter

Mobylife Holding A/S
Organisationsnummer: 35254552

Mobylife AB (Sverige)
Organisationsnummer: 556467-4454

Mobylife DK A/S (Danmark)
Organisationsnummer:38294709

Mobylife AS (Norge)
Organisationsnummer: 992036850

Mobylife OY (Finland)
Organisationsnummer: 2324965-0

Ledningsgrupp

Jakob Holmen Kraglund

CEO

T: +45 23923724
Email: jakob.kraglund@mobylife.com

Jens Boëtius Andersen

CFO

T: +45 20 82 04 33 
Email: jens.andersen@mobylife.com

Heikki Rossinen

COO

T: +358 50 5717 637
Email: heikki.rossinen@mobylife.fi

Rie Bacher Kejser

HR & Communication Director

T: +45 2311 1113
Email: rie.bacher.kejser@mobylife.com

Matilda Glave

Online Business Manager

T: +46 790 75 11 50
Email: matilda.glave@mobylife.com

Camilla Sjuve 

CCO

T: +47 926 51 111
Email: camilla.sjuve@mobylife.no

Bolagsstyrelse

Mads Mathias Middelboe

Ordförande

Styrelsemedlem sedan 2013
Position: Executive advisor & CEO på Leadmore

Vilhelm Hahn-Petersen

Vice ordförande

Styrelsemedlem sedan 2013
Position: Partner på Catacap Management ApS

Peter Ryttergaard

Styrelsemedlem

Styrelsemedlem sedan 2013
Position: Partner på Catacap Management ApS

Jacob Thygesen

Styrelsemedlem

Styrelsemedlem sedan 2013
Position: Operating Partner på Catacap Management ApS

Laga din telefon

Din mobil och data är i trygga händer

Skapa reparation
 

Auktoriserad märkesverkstad för

apple autorised logosamsung reparationHuawei reparation

microsoftoneplus